اسلیو معده اصفهان

اسلیو معده اصفهان

یکی از روش های کم کردن وزن روش جراحی معده است و افرادی که دارای چاقی و اضافه‌ وزن هستند انجام میشود (این عمل تحت عنوان گاستر کتومی اسلیو لاپاروسکوپی معرفی میشود). با این عمل حدود ۸۰ درصد معده برداشته میشود و فقط یک قسمتی لوله شکل باقی می‌ماند. در این جراحی معده بسیار کوچک میشود و فرد اشتهای کمی دارد و راحت تر میتواند غذا نخورد و وزن خود را پایین بیاورد و همچنين تغییرات هورمونی بی تاثیر نخواهد بود.

این عمل به افراد چاق کمک میکند تا اضافه وزن کمک میکند تا اضافه وزن خود را پایین آورده و مهم ترین عوارضی که باعث شده پزشک این عمل را انجام دهد:

۱. بیماری‌های قلبی

۲. دیابت نوع ۲ کنترل نشده

۳.فشار خون بالاکنترل نشده

۴. کلسترول بالا کنترل نشده

۵. اختلالات تنفسی هنگام خواب

۶.ناباروری

۷.سکته

۸.عدم توانایی تحرک به خاطر وزن بسیار بالا

درمان اسلیو معده چیست؟

برای کسانی که با مشکلاتی از قبیل چاقی مفرط درگیر هستند بهترین راه درمانی توصیه شده استفاده از روش های مدرن مانند درمان اسلیو معده است. این روش جراحی برای کاهش حجم معده معمولا به صورت لاپاراسکوپیک انجام می شود. با استفاده از ابزارهای باریکی که از قسمت فوقانی وارد بدن می شود در حدود 80 درصد از معده برداشته شده و معده را به حجم باریکی تبدیل می کند. نتیجه ی استفاده از این روش علاوه بر تغییرات هورمونی، کاهش مفرط اشتها می باشد. استفاده از اسلیو معده علاوه بر لاغری و زیبایی باعث کاهش مشکلاتی از قبیل فشار خون و بیماری قلبی می شود.

مزایای اسلیو معده

جراحی اسلیو معده باعث کاهش وزن و رفع مشکلاتی می شود که پر خوری و اضافه وزن به وجود می آورد. بیماری هایی که با انجام عمل اسلیو معده کاهش پیدا می کند شامل مواردی مانند، بیماری رفلکس گوارشی، بیماری های قلبی و فشارخون، کلسترول بالا و دیابت نوع 2، سکته مغزی، ناباروری و آپنه خواب انسدادی است. در صورتی که روش های معمول مانند داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش منجر به لاغری نشود پزشکان متخصص روش اسلیو معده را پیشنهاد می دهند. با رعایت مراقبت های بعد از جراحی و انجام روش های توصیه شده اغلب افراد می توانند از مزایای لاغری استفاده کنند و نگران برگشت آن نباشند. برای کسب اطلاع در زمینه ی هزینه عمل اسلیو اصفهان می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

نتایج استفاده از روش اسلیو معده

اغلب افراد برای هدف مشخصی جراحی اسلیو معده انجام می دهند. دو هدف عمده که برای جراحی اسلیو در نظر گرفته شده است شامل کم شدن اشتها به دلیل کاهش حجم معده و کم شدن جذب غذا با حذف بخشی از دستگاه گوارش است. این عمل باعث کاهش سریع وزن خواهد شد و جایگزین خوبی برای روش هایی است که به مرور وزن را به طور بسیار محدود کاهش می دهند. در این جراحی 50 الی 70 درصد از حجم معده کم شده و در مواردی بیمار تا 80 درصد از وزن خود را نیز از دست می دهد. با هیچ روش دیگری به جزء اسلیو معده بیماران با این سرعت نمی توانند برای کاهش وزن خود اقدام کنند.

مراحل آمادگی برای عمل اسلیو معده

برای کسانی که کاندید انجام اسلیو معده هستند شرایطی پیش از جراحی وجود دارد که برای داشتن یک فرایند موفق باید به آن عمل کنند. ممکن است در این مسیر مشکلات پیش بینی نشده ای به وجود بیاید به همین دلیل لازم است به توصیه های پزشک خود با دقت گوش کنید.

پیش از انجام عمل بهتر است آزمایش های لازم انجام بگیرد و وضعیت جسمی بیمار زیر نظر پزشک متخصص بررسی شود. انجام این عمل نیاز به پیروی از یک رژیم مناسب دارد و در صورتی که رژیم رعایت نشود مشکلات عدیده ای برای مراجعان به وجود می آید. مصرف الکل و مواد مخدر می تواند آسیب های جدی به افراد وارد کند. در صورتی که داروی خاصی مصرف می شده و یا دارویی باید مصرف شود پزشک با تجویز آن ها توصیه های لازم را به بیمار می کند. با انجام روش هایی مانند کنترل استرس بیمار برای گذراندن دوران نقاهت آماده می شود.

مراحل انجام عمل اسلیو معده

برای انجام اسلیو معده نیاز به انجام جراحی لاپاراسکوپی و بیهوشی است. این روش با عملی که به معده ی باز شهرت دارد بسیار متفاوت است. در مراحل انجام این روش بعد از بیهوش کردن بیمار با ایجاد برش های 1 الی 2 سانتی در شکم آن را برای وارد کردن دستگاه لاپاراسکوپی آماده می کنند. دوربین با حرکت در شکم به پزشکان دید مناسب را می دهد. دیگر دستگاه های ظریف و باریک نیز به شکم وارد شده و برای انجام مراحل مختلف جراحی به پزشکان کمک می کند. در مهم ترین مرحله ی این عمل معده برش خورده و خارج می شود. قسمت های باقیمانده از معده منگنه شده و نشتی مواد از خط منگنه شده نیز مورد بررسی قرار می گیرد. در آخرین مرحله جای برش بخیه می خورد و بیمار برای گذراندن دوره ی نقاهت آماده می شود.

ممنوعیت عمل اسلیو معده

برخی از افراد کاندیدهای مناسبی برای عمل اسلیو هستند. تشخیص این مسئله با متخصص اسلیو معده در اصفهان است. پزشک با در نظر گرفتن سوابق بیماران و شرایط جسمی آن ها مناسب بودن و یا نبودن فرد را برای انجام این عمل پیشنهاد می دهد. کسانی از انجام این عمل منع می شوند که در شرایط خاصی باشند. این بیماران مانند بیماران قلبی و عروقی و کسانی که مبتلا به صرع هستند از انجام این عمل منع شده اند. گروه دیگر کسانی هستند که به دلیل بیماری های اعصاب و روان نباید جراحی انجام دهند. رده ی سن زیر 14 سال و بیشتر از 75 سال از دیگر افرادی هستند که پزشکان مسئولیت عمل کردن آن ها را به عهده نمی گیرند. اغلب پزشکان برای بیمارانی با وزن بالای 100 کیلوگرم این جراحی را پیشنهاد می دهند.

دوره نقاهت عمل اسلیو معده

دوره نقاهت این عمل نسبتا طولانی است. بیمار تا ۱ماه بعد از عمل نباید فعالیت سنگین انجام دهد و بعد از گذشت ۱ ماه کم کم تمرینات ورزشی را به فعاليت های خود اضافه کند. بعد از عمل مولتی ویتامین و مکمل کلسیم به صورت روزانه ، آمپول ویتامین B12به صورت ماهانه تحت نظر بهترین متخصص تغذیه در اصفهان استفاده شود.

آزمایشات دوره ای لازم است، وعده های غذایی باید کم حجم باشد تا به معده آسیب نرسد.

عمل اسلیو برای افراد زیر به عنوان یک گزینه درمانی به حساب می آید؟

برای افرادی که شاخص توده ی بدنی آنها ۳۵ -۴۰ به بالا است اما در معرض عوارض شدید بخاطر چاقی قرار دارند با صلاح پزشک و بهترین جراح اسلیو معده در اصفهان امکان پذیر است.

عمل اسلیو چه عوارضی دارد؟

مهمترین عوارض عمل اسلیو عبارتند از :

۱. عفونت معده

۲.خونریزی زیاد

۳.واکنش منفی نشان دادن بدن به دارو های بیهوشی

۴. ایجاد لخته های خونی

۵.اختلالات خونی و ریوی

۶.نشت غذا از محل بریده شدن معده

عوارض بلند مدتی که احتمال بعد این عمل رخ میدهد

۱. استفراغ

۲. انسداد و گرفتگی دستگاه گوارش

۳.ریفلاکس و برگشت اسید معده

۴. کاهش قند خون

۵. سوء تغذیه

۶.دفع اب بدن

۷.تحلیل عضلات بخاطر شرایط قحطی بوجود آمده برای بدن

نتیجه گیری

به دلیل مشکلاتی که چاقی مفرط برای افراد به وجود می آورد اغلب کسانی که نمی توانند با رژیم و ورزش به کاهش وزن خود کمک کنند برای انجام عمل اسلیو معده کاندیدای مناسبی به نظر می رسند. این عمل با توجه به شرایط بیمار و مراقبت های قبل و بعد از آن صورت می گیرد. ترک عادت های غذایی نادرست و جلوگیری از بیماری هایی که با چاقی مفرط برای افراد به وجود می آید از دلایل استفاده از این روش جراحی است. با این وجود عوارض این عمل بسیار زیاد است و توصیه می شود تا زمانی که با رژیم و ورزش لاغر می شوید به سراغ این نوع عمل ها نروید. برای استفاده از این روش مدرن برای رفع مشکل اضافه وزن مفرط می توانید به مرکز مجاز رژیمینو مراجعه کنید. این مرکز با در اختیار داشتن بهترین و پیشرفته ترین دستگاه ها و پزشکان متخصص برای رفع مشکل چاقی به شما کمک خواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *