بای پس معده اصفهان

بای پس معده اصفهان

بای پس معده اصفهان

گاسترینگ بای پس معده از جمله جراحی های موثر است که به کوچک شدن حجم معده و کمک به فرایند هضم و گوارش غذا کمک می کند. کوچک کردن معده باعث می شود فرد میل کمتری به مصرف غذا و خوراکی داشته باشد. بعد از انجام این عمل غذای مصرف شده فقط به بخشی از روده ی کوچک منقل شده و بیمار میلی به مصرف زیاد غذا نخواهید داشت. این عمل برای کسانی که دچار چاقی مفرط هستند از راهکارهای مفید برای کاهش وزن سریع می باشد.

شرح عمل بای پس معده

هدف از عمل بای پس معده در اصفهان به شیوه های کلاسیک و مدرن کم کردن وزن و عوارض های ناشی از آن است. با انجام این عمل بیمار غذای بسیار کمتری نسبت به قبل مصرف می کند و جذب کالری نیز در بدن بیمار کم می شود. در این عمل روده ها را به شکلی جراحی می کنند تا فعالیت کمتری در جذب مواد غذایی داشته باشد. در این عمل بای پس معده را به دو قسمت کیسه ی فوقانی و تحتانی تقسیم کرده و این اندازه 5 الی 10 درصد اندازه کلی را تشکیل می دهد. این عمل قسمتی از روده ی کوچک را که وظیفه ی جذب غذا را به عهده دارد از مسیر خارج کرده و عمل جذب بسیار کمتر از قبل می شود. قسمتی از معده که عمل ترشح آنزیم را به عهده داشته است در این عمل دچار هیچگونه مشکلی نخواهد شد ولی غذایی به این قسمت از معده وارد نمی شود. به همین دلیل چاقی به مرور با کم کردن اضافه وزن از بین می رود.

هزینه عمل بای پس معده اصفهان

هزینه عمل مینی بای پس معده اصفهان را باید از پزشکان و مراکز معتبر زیبایی جویا شوید. هزینه ی این عمل با توجه به خدماتی که برای انجام آن در اتاق عمل و استفاده از تخصص پزشک معتبر مورد استفاده قرار می گیرد، محاسبه می شود. اغلب عمل های زیبایی هزینه ی زیادی دارند ولی عمل بای پس معده اصفهان به دلیل ضرورت آن برای سلامتی نسبت به هزینه ی آن مزایای زیادی دارد. هزینه ی عمل های مختلفی مانند بای پس معده ممکن است بر اساس نوسانات موجود با تغییراتی همراه باشد. بهتر است پیش از انجام این عمل با تیم تخصصی در کلینیک های زیبایی مشورت کنید. در جراحی بای پس معده اصفهان از روش های مختلفی استفاده میکنند پس هزینه های آن هم متفاوت خواهد بود اما بطور حدودی ۷۰ میلیون به بالا هزینه ی آن است.

نحوه ی جراحی مینی بای پس معده

در روش جراحی مینی بای پس در اصفهان، معده تقسیم بندی می شود. به دلیل وصل نبودن معده به مری دیگر غذایی به معده وارد نمی شود. معده ای که با عمل وای پس جراحی می شود یک کوچک و لوله ای شکل است که نمی تواند به مقدار زیادی غذا دریافت کند. جراح در این عمل روده را به معده ی جدید بیمار وصل می کند. درروش های جدید بای پس معده، مسیریابی جدید روده ها آسان تر انجام می شود و این عمل عارضه ی کمتری دارد. کاهش وزن سریع و بهبود سریع تر شرایط بیمار از جمله مزایای این عمل می باشد. این عمل خیلی سریع انجام می شود و بیمار به مدت یک شب در بیمارستان بستری خواهد شد. بعد از انجام این عمل عوارضی که ناشی از اضافه وزن زیاد بوده است به سرعت کاهش پیدا می کند.

مزایای جراحی مینی بای پس معده

در عمل مینی بای پس معده در اصفهان وزن بیشتر از روش های قبلی کم می شود و اضافه وزن به صورت خیلی سریع قابل مشاهده است. این عمل جراحی در زمان کوتاه تری انجام می شود و نیازی به بستری طولانی مدت در بیمارستان نیست. هزینه ی این عمل کمتر شده است تا افراد بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند. به دلیل کم شدن اضافه وزن امکان رفع مشکلاتی از قبیل دیابت و مشکلات مفاصل کمتر می شود. در این عمل احتمال ریفلاکس معده نیز کمتر می باشد.

برگشت پذیری عمل بای پس معده

در عمل لاپاراسکوپی با توجه به کوچک کردن بخش زیادی از معده اشتهای کسانی که تا پیش از انجام آن دچار چاقی مفرط بودند به طرز قابل توجهی کم می شود. در عمل های کلاسیک کمتر دیده شده است که معده دچار مشکلاتی از قیبل برگشت پذیری به حالت اولیه شود ولی امکان بازگشت معده در شرایط کلی وجود ندارد. بعد از انجام این عمل پزشک متخصص با توصیه هایی مانند کنترل رژیم غذایی به افراد کمک می کند بتوانند با شرایط جدید وفق پیدا کنند ولی به دلیل ناپرهیزی برخی از افراد و مصرف بیش از حد غذاهای پرچرب و مضر این برگشت پذیری غیر ممکن نیست. به همین دلیل توجه به توصیه های پزشک معالج ضروری می شود.

اقدامات قبل و بعد از عمل بای پس معده

برای انجام عمل مینی بای پس معده در اصفهان بیمار باید تحت نظر پزشک معالج قرار بگیرد. در نظر گرفتن شرایط روحی و جسمی بیمار برای انجام این عمل بسیاری از مشکلات را بعد از جراحی به وجود نمی آورد. 12 ساعت قبل از عمل بیمار از مصرف مواد نوشیدنی و غذایی منع می شود تا با معده ی خالی برای جراحی آماده شود. دوری از استرس و نگرانی و داشتن زمان کافی برای استراحت از جمله الزامات این عمل است. رعایت رژیم غذایی به دلیل عدم برگشت پذیری حجم معده بعد از عمل از کارهای ضروری است که باید توسط فرد انجام شود. در روزهای اول استفاده از مایعات بسیار ضروری می باشد. برای کنترل شرایط جسمی بیمار بهتر است به مدت یک روز در بیمارستان بستری باشد. استفاده از ورزش سبک مانند پیاده روی از برنامه هایی است که باید توسط بیماران رعایت شود. برای گذراندن دوره ی نقاهت انجام فعالیت های سنگین توسط بیماران منع شده است و بیمار باید این دوران را که بسیار کوتاه است با برنامه ریزی بگذراند.

چه زمانی بای پس معده توصیه میشود؟

این عمل در شرایط خاصی پزشک به فرد توصیه میکند.

زمانی که پزشک مشاهده کند بيماري هاي ناشی از چاقی زیاد سلامتی بیمار را تهدید میکند از جمله این بیمارها:

۱. زانو درد

۲. کمر درد

۳. دیابت نوع دوم

۴. بیمار های قلبی

۵.کلسترول بسیار بالا

۶. سرطان و …

و بطور کلی شرایطی که فرد نه قادر به فعالیت است و نه حتی کنترل میزان غذای روزانه

برای جلوگیری و بهبود این بیمار ها جراحی بای پس معده صورت میگرد.و برای کسانی که این عمل تجویز میشود که شاخص توده ی بدنی آنها بالاتر از ۴۰BmI است.

اما راه های جایگزین و بهتر و بروزتری در این مرحله به افراد توصیه می شود، روش های غیر تهاجمی که در کلینیک تخصصی لاغری رژیمینو در اصفهان انجام می شود.

مینی بای پس معده اصفهان

عمل بای پس معده در اصفهان به شکل هایی قدیمی عوارض زیادی دارد:

چند نوع روش داریم

۱. روش کلاسیک

۲.معده و روده ی کوچک تنها با یک نقطه اتصال بهم وصل میشوند.

بخاطر همین طول پیوند روده ای کوتاه تر و سرعت ریکاوری بالاتری است.

عوارض عمل بای پس معده اصفهان

۱.دوره نقاهت آن حدودا ۲ سال و حتی بیشتر طول میکشد و مدام باید چکاب و تحت نظر بهترین جراح بای پس معده در اصفهان باشید.

۲. تغیر سبک زندگی و همیشه باید رژیم داشته باشید که از عوارض سخت این عمل است چرا که یکی از بزرگترین لذت ها که غذا خوردن است از فرد دریغ میگردد

 بعد از عمل ، مواد غذایی کمتر جذب بدن میشود و حتما باید سیستم ایمنی بدن مقاوم باشد که در نتیجه مقاومت بدن خیلی کم شده و ممکن است وچار سوء تغذیه در بیمار بشود

۳. یکی دیگر از عوارض آن که کمتر رخ میدهد انسداد ( بسته شدن) روده است که موجب درد شکمی میشود.

۴. باید تا مدت ها از ویتامین و مکمل  ها استفاده کنید. اما آنطور که باید جبران نیاز بدن نمی شود.

۵.تنگی نفس – خطرات  بیهوشی-رفلاکس معده ، ریسک بالای ایجاد عفونت پس از جراحی از دیگر عوارض بای پس معده هستند.

این عمل جراحی برای همه مناسب نیست و ممکن است به سلامت بدن آسیب جدی وارد کند.

تاثیر گذاری عمل بای پس معده

میزان رضایت از این عمل در بیماران به عوامل مختلفی بستگی دارد.

۱. مراقبت های بعد از عمل خيلي مهم است: این عمل طول ریکاوری بلند مدتی دارد و حتما باید به توصیه های متخصص گوارش برای طی کردن دوران ریکاوری و داشتن بدن سالم حیاتی است باید توجه زیادی داشت. کلا بیمار باید بعد از عمل سبک زندگی خودش را متناسب با آن تغییر دهد.

سخن آخر

در این عمل عوارض طولانی مدت و هزینه های بالایی دارد که زیاد به آن توصیه نمی شود. ولی بعنوان کلام آخر باید این مورد رو در نظر داشت که کلیه ی عمل های جراحی هم اگر سبک زندگی تغییر نکند بازگشت پذیر هستند. به همین دلیل رژیمینو بهترین کلینیک لاغری در اصفهان، روش های دیگری را برای لاغری به شما پیشنهاد می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *